RADA RODZICÓW
Rada Rodziców w XIV Liceum Ogólnokształcącym w Katowicach ul. Józefowska 32
NIP 634-232-74-34
Bank Pekao S.A o/ Katowice
nr rach: 84 1240 4227 1111 0000 4842 5939
UBEZPIECZENIE
Szanowni Państwo,
zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Edukacji Narodowej umowa ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) dzieci i młodzieży szkolnej jest dobrowolną umową ubezpieczenia i może być ona zawarta wyłącznie z woli rodziców.
STYPENDIUM
Informacja dotycząca przyznania pomocy materialnej w formie stypendium szkolnego
dla uczniów na rok szkolny 2023/2024
Pomoc w formie stypendium szkolnego przysługuje uczniom zamieszkałym na terenie gminy Katowice, jeżeli: rodzina ucznia spełnia w miesiącu poprzedzającym złożenie wniosku (sierpień 2023 r.) kryterium dochodowe 600 zł nettona osobę w rodzinie.
- Wnioski o przyznanie stypendium szkolnego można pobrać w gabinecie pedagoga szkolnego
- Termin i miejsce składania wniosków: do dnia 15 września 2023 r. w gabinecie pedagoga szkolnego
Do wniosku należy dołączyć:
- Dokumenty potwierdzające dochody wszystkich osób pozostających w wspólnym gospodarstwie domowym.
- Oświadczenie o wysokości dochodów członków rodziny ucznia – (rodziców, opiekunów prawnych/ rodziców zastępczych, opiekunów faktycznych i innych osób wchodzących w skład wspólnego gospodarstwa domowego rodziny ucznia) oraz inne zaświadczenia, których potrzeba wynika z treści wniosku (np. zaświadczenie o dochodach z zakładu pracy).
- Osoby niepracujące powinny złożyć oświadczenie z klauzulą o odpowiedzialności karnej że nie pracują i są lub nie są zarejestrowane w urzędzie pracy, nie podejmują prac dorywczych lub podejmują prace dorywcze i w jakiej wysokości uzyskują z nich dochody, a osoby bezrobotne zarejestrowane w Urzędzie Pracy powinny złożyć zaświadczenie lub oświadczenie o statusie bezrobotnego i wysokości uzyskiwanego zasiłku.
- W oświadczeniu opisuje się wszelkie sytuacje życiowe i rodzinne wymagające dodatkowego wyjaśnienia.
DNI MUNDUROWE
w roku szkolnym 2023/2024
Klasa/dzień tygodnia |
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
Dzień tygodnia/klasa |
Klasy Pierwsze * |
MUNDUR * |
MUNDUR* |
MUNDUR* |
MUNDUR* |
MUNDUR* |
Klasy Pierwsze |
Klasy Pierwsze po ślubowaniu |
MUNDUR * |
MUNDUR* |
MUNDUR* |
MUNDUR* |
WOLNY |
Klasy Pierwsze po ślubowaniu |
Klasy Drugie 1SEM |
MUNDUR |
MUNDUR |
MUNDUR |
MUNDUR |
WOLNY |
Klasy Drugie 1SEM |
Klasy Drugie 2SEM |
WOLNY |
MUNDUR |
MUNDUR |
MUNDUR |
WOLNY |
Klasy Drugie 2SEM |
Klasy Trzecie 1SEM
|
WOLNY |
MUNDUR |
MUNDUR |
MUNDUR |
WOLNY |
Klasy Trzecie 1SEM |
Klasy Trzecie 2SEM |
WOLNY |
MUNDUR noszony w dniu PWoSM oraz dzień po lub przed pomiędzy wtorkiem i czwartkiem |
WOLNY |
Klasy Trzecie 2SEM |
||
Klasy Czwarte 1SEM |
WOLNY |
MUNDUR noszony w dniu PWoSM oraz dzień po lub przed pomiędzy wtorkiem i czwartkiem |
WOLNY |
Klasy Czwarte 1SEM |
||
Klasy Czwarte 2SEM |
MUNDUR noszony w dniu PWoSM do 15.02.2023 |
Klasy Czwarte 2SEM |
||||
Klasa/dzień tygodnia |
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
Dzień tygodnia/klasa |
- - Klasy pierwsze mundur noszą 5x w tygodniu do czasu ślubowania. Po złożonym ślubowaniu dniem wolnym od munduru będzie piątek
HARMONOGRAM ZEBRAŃ Z RODZICAMI
w roku szkolnym 2023/2024
ZEBRANIE Z RODZICAMI |
TERMIN |
Zebranie organizacyjne wszystkich klas |
13.09.2023r. (środa godz.17.00) Klasa I A oraz klasa I D (godz. 17:30) |
Zebranie dot. zagrożeń oceną ndst – wszystkie kl. |
21.11.2023r. (wtorek godz.17.00) |
Zebranie ogólne dla kl. I, II, III |
19.03.2024r. (wtorek godz. 17.00) |
Zebranie dot. zagrożeń oceną ndst – kl. IV |
19.03.2024r. (wtorek godz.17.00) |
Zebranie dot. zagrożeń oceną ndst – kl. I, II, III |
21.05.2024r. (wtorek godz.17.00) |
Od godziny 16.00-17.00 w dniach zebrań (oprócz pierwszego zebrania organizacyjnego) będą odbywały się konsultacje nauczycieli z rodzicami.
KALENDARIUM ROKU SZKOLNEGO
w roku szkolnym 2023/2024
UROCZYSTOŚCI SZKOLNE
TEMAT UROCZYSTOŚCI |
TERMIN |
Uroczyste rozpoczęcie roku szk.2023/2024 |
4.09.2023r. |
Uroczysta Akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej |
13.10.2023r. |
Uroczyste ślubowanie klas mundurowych |
październik /listopad2023r. |
Uroczyste ślubowanie klasy artystycznej, psychologiczno-społecznej i azjatyckiej |
listopad 2023r. |
Miesiąc Patrona szkoły |
listopad 2023r. |
Audycja rocznicowa z okazji 11 listopada - radiowęzeł |
10.11.2023r. |
Uroczysty Apel Bożonarodzeniowy |
20.12.2023r. |
Audycja rocznicowa z okazji 1-go i 3-go Maja - radiowęzeł |
6.05.2024r. |
Dni otwarte |
wiosna 2024r. |
Pożegnanie klas maturalnych |
26.04.2024r. |
Uroczyste zakończenie roku szk.2023/2024 |
21.06.2024r. |
WYDARZENIA SZKOLNE
WYDARZENIA |
TERMIN |
Uroczyste rozpoczęcie r.szk. 2023/2024 |
04.09.2023r.godz.10.00 |
Zimowa przerwa świąteczna |
23.12.2023r.- 31.12.2023r. |
Ferie zimowe |
29.01. – 11.02.2024r. |
Rekolekcje szkolne |
25-27. 03.2024r. |
Wiosenna przerwa świąteczna |
28.03 – 02.04.2024r. |
Dni otwarte |
wiosna 2024r. |
Uroczyste zakończenie zajęć dydaktycznych klas IV |
26.04.2024r. |
Matura 2024 |
7-24.05.2024r. |
Uroczyste zakończenieroku szk.2023/2024 |
21.06.2024r. |
Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych (10 dni):
2-3 listopad 2023r.
22 grudzień 2023r.
29-30 kwiecień 2024r.
2 maj 2024r.
7-8-9 maj 2024r.
31 maj 2024r.
WYCHOWAWSTWA
w roku szkolnym 2023/2024
Klasy pierwsze
Klasa IA (policyjna) mgr Krzysztof Piechaczek
Klasa IB (wojskowa) mgr Jagoda Dobrzycka
Klasa IC (artystyczna/strażacka) mgr Tomasz Giżycki
Klasa ID (psychologiczno-społeczna) mgr Ewa Szylewska
Klasa IE (azjatycka) mgr Anna Gryglaszewska
Klasy drugie
Klasa IIA (policyjna) mgr Łukasz Tryba
Klasa II B (wojskowa) mgr Dawid Ceglarek
Klasa II C (artysttyczno-dziennikarska /strażacka) mgr Justyna Więcek
Klasa II D (psychologiczno-społeczna) mgr Szymon Niedźwiedzki
Klasy trzecie
Klasa III A (policyjna) mgr Sylwester Grzanka
Klasa III B (wojskowa) mgr Katarzyna Kurek
Klasa III C (artystyczna/turystyczna/strażacka) mgr Jolanta Tinel
Klasy czwarte
Klasa IV A (policyjna) mgr Marta Mieńciuk
Klasa IV B (policyjna/wojskowa) mgr Władysław Żymirski
Klasa IV C (artystyczna/strażacka/ogólna) mgr Beata Małysz
GODZINY PRACY PIELĘGNIARKI
w roku szkolnym 2023/2024
PONIEDZIAŁEK 7:30-11:30
ŚRODA 11:00-15:05
PIĄTEK 7:30 - 11:30
GODZINY PRACY PEDAGOGA
w roku szkolnym 2023/2024
mgr Beata Kapska
PONIEDZIAŁEK 7:30 - 13.30
WTOREK 7:30 - 14.00
ŚRODA 7:00 - 13.30
CZWARTEK 7:00 - 13.30
PIĄTEK 7 :30 - 13.30
GODZINY PRACY PSYCHOLOGA
w roku szkolnym 2023/2024
mgr Tomasz Wojtasik
PONIEDZIAŁEK 15:00 - 18:00 (co 2 tygodnie 13:00 - 15:00)
w przypadku przybycia rodzica/opiekuna do szkoły po godzinie 17:00 prosimy o wcześniejsze poinformowanie ze wzgladu na pracę portiera)
CZWARTEK 8:00 - 11:00
GODZINY PRACY WICEDYREKTORA
w roku szkolnym 2023/2024
mgr Dawid Ceglarek
PONIEDZIAŁEK 7:30 - 14:45
WTOREK 7:30 - 12:20
ŚRODA 7:30 - 14:45
CZWARTEK 7:30 - 14:45
PIĄTEK 7:30 - 14:45
W przypadku przybycia rodzica/ opiekuna do szkoły prosimy o wcześniejszy kontakat ze względu na prowadzenie zajęć dydaktycznych.
GODZINY PRACY BIBLIOTEKI
w roku szkolnym 2023/2024
PONIEDZIAŁEK 8:45 - 15:00
WTOREK 8:00 - 12:35
ŚRODA 7:00 - 11:40, 12:25 - 15:25
CZWARTEK 7:00 - 15:00
PIĄTEK 11:30 - 15:00
KONSULTACJE NAUCZYCIELI
w roku szkolnym 2022/2023
Lp. |
Nauczyciel |
Dzień |
Godzina |
1. |
Andrzej Adamczyk |
środa |
12:30-13:30 |
2. |
Bajek Baweł |
wtorek |
13:00-13:30* |
3. |
Dawid Ceglarek |
poniedziałek |
13:45-14:30 |
4. |
Cymerys Krzysztof |
środa |
13:15-14:00 |
5. |
Dobrzycka Jadwiga |
wtorek |
14:20-15:10 |
6. |
Gapiński Jarosław |
czwartek |
10:45-11:30* |
7. |
Giżycki Tomasz |
środa |
8:00-8:45* |
8. |
Grabowska Kornelia |
czwartek |
10:45-11:30 |
9. |
Gryglaszewska Anna |
środa |
8:00-8:45 |
10. |
Grzanka Sylwester |
wtorek |
15:10-16:10 |
11. |
Kapska Beata |
poniedziałek |
13:30-14:15 |
12. |
Kisielewska Anna |
poniedziałek |
12:35-13:20* |
13. |
Kubocz Marek |
środa |
14:25-15:10* |
14. |
Kurek Katarzyna |
czwartek |
8:00-8:45 |
15. |
Leduchowska Joanna |
wtorek |
14:25-15:10 |
16. |
Maczuga-Szczerbowska Ewa |
poniedziałek |
11:40-12:25 |
17. |
Malczewska Bożena |
Wtorek |
7:10-7:55 |
18. |
Małysz Beata |
piątek |
7:15-8:00 |
19. |
Meyer Adam |
poniedziałek |
16:00-17:00 |
20. |
Michalik Daniel |
czwartek |
11:40-12:25 |
21. |
Mieńciuk Marta |
Co tydzień na przemiennie wtorek/ środa |
12:35-13:20 8:00-8:45 |
22. |
Mocoń Lucyna |
piątek |
10:45-11:30 |
23. |
Niedźwiedzki Szymon |
czwartek |
15:15-16:15 |
24. |
Pająk Monika |
wtorek |
9:35-9:55* |
25. |
Agnieszka Pastusiak |
czwartek |
14:00-15:00* |
26. |
Piechaczek Krzysztof |
środa |
13:30-14:15 |
27. |
Szylewska Ewa |
piątek |
15:00-16:00 |
28. |
Tarnawa Izabela |
czwartek |
12:25-13:20 |
29. |
Tinel-Bańczyk Jolanta |
wtorek |
11:40-12:25 |
30. |
Tryba Łukasz |
środa |
8:50-9:35 |
31. |
Więcek Justyna |
środa |
10:45-11:30 |
32. |
Wojtasik Tomasz |
poniedziałek |
13:30-15:00* |
33. |
Żądło Olga |
czwartek |
16:10- 16:55* |
34. |
Żymirski Władysław |
wtorek |
13:30- 14:15 |
Ze względu na możliwą zmianę planu lekcyjnego prosimy o wcześniejsze poinformowanie nauczyciela o przybyciu na konsultację.
* - konsultacje co 2 tygodnie
Zasady korzystania z biblioteki szkolnej
Rok szkolny 2020/2021
(zał. nr 1)
- Harmonogram pracy biblioteki będzie dostosowany do potrzeb i możliwości szkoły; będzie udostępniony w dzienniku elektronicznym.
- W pomieszczeniach biblioteki nie może przebywać jednocześnie więcej niż 8 osób, przy stoliku
w czytelni może usiąść 1 osoba. - Strefa wypożyczalni (magazynowania zbiorów) jest dostępna tylko dla bibliotekarza.
- Zaleca się jak najczęstsze wietrzenie pomieszczenia oraz dezynfekcję klamek, blatów, włączników światła i innych powierzchni lub elementów wyposażenia często używanych co najmniej raz dziennie.
- Zaleca się, aby bibliotekarz w trakcie obsługi czytelników używał rękawiczek oraz osłony nosa
i ust. - Po przyjęciu książek od czytelnika należy każdorazowo zdezynfekować ręce i zdezynfekować blat, na którym leżały książki.
- Przyjęte materiały biblioteczne (książki, płyty, gry, czasopisma itp.) należy odłożyć do skrzyni, pudła, torby lub na wydzielone półki, oznaczone datą zwrotu, odizolowane od innych egzemplarzy na okres:
- 2 dni w przypadku dokumentów papierowych lub tekturowych,
- 72h w przypadku dokumentów zafoliowanych lub plastikowych.
8. Egzemplarzy zwracanych do biblioteki nie wolno dezynfekować preparatami opartymi na detergentach i alkoholu ze względu na szkodliwe działanie tych substancji na materiały
biblioteczne.
Regulamin korzystania z gabinetu profilaktyki medycznej
Rok szkolny 2022/2023
Gabinet profilaktyki medycznej funkcjonuje w okresie pandemii zgodnie z harmonogramem zatwierdzonym przez NFZ tj.
wtorek, czwartek 07.30-11.00
piątek 07.30-12.00
Gabinet wyposażony jest w środki do dezynfekcji rąk, a także powierzchni płaskich. Stolik zabiegowy jest dezynfekowany przed i po pracy; kozetka i podest wagi- po każdym uczniu.
Termometr jest dezynfekowany po każdym uczniu, szafki medyczne- raz w tygodniu.
Ponadto gabinet jest wyposażony w rękawiczki jednorazowe, przyłbice, maseczki i fartuchy fizelinowe.
Do gabinetu można wchodzić pojedynczo. Wchodząc, trzeba zdezynfekować ręce oraz zasłonić usta i nos.
W przypadku podejrzenia zachorowania na COVID-19 podejmujemy działania zgodne z procedurami.
REGULAMIN TRENINGU MUSZTRY
KLAS MUNDUROWYCH
Rok Szkolny 2020/21
- Treningi mogą odbywać się w ramach określonych godzin lekcyjnych według planu przygotowanego przez Szefa Wyszkolenia Mundurowego XIV LO w Katowicach i zatwierdzonego przez Dyrektora placówki.
- Treningi prowadzą tylko i wyłącznie wyznaczeni Uczniowie wiodący, Osoby pomocnicze oraz będący w rezerwie i dyspozycji osób wiodących zwane dalej Dowódcami – zgodnie z wykazem Opiekunów Klas pierwszych w zakresie Musztry indywidualnej i zespołowej zatwierdzonym przez Dyrektora placówki.
- Przeprowadzenie treningu Dowódca przed każdym treningiem ustala z Nauczycielem Opiekunem i uzyskuje jego zgodę oraz uzgadnia miejsce prowadzenia treningu.
- Nauczyciel Opiekun ma prawo podjąć decyzję o odwołaniu treningu w wyjątkowych i uzasadnionych okolicznościach podyktowanych np. względami bezpieczeństwa lub warunkami atmosferycznymi o czym niezwłocznie informuje Dyrektora oraz Wychowawcę i Szefa Wyszkolenia Mundurowego.
- Jeżeli Nauczyciel Opiekun ma zastrzeżenia do strony merytorycznej treningu, stosowanych metod itp. może przerwać trening. Po jego zakończeniu należy swoje uwagi przekazać Dyrektorowi i Szefowi Wyszkolenia Mundurowego.
- Za bezpieczeństwo, stosowanie właściwych norm społecznych i kulturalnego zachowania podczas treningu odpowiada Nauczyciel Opiekun.
- Za opanowanie poszczególnych elementów musztry odpowiadają Uczniowie wiodący w poszczególnych grupach.
- Treningi w terminach innych niż podane w Planie musztry zatwierdzonym przez Dyrektora placówki na dany tydzień są zabronione.
- Wszyscy uczestnicy treningów, którzy są osłabieni, mają kaszel i podwyższona temperaturę nie mogą uczestniczyć w treningu musztry zgodnie z wytycznymi dla zajęć w szkołach.
- Treningi musztry muszą uwzględniać wytyczne ministerialne dotyczące zachowania odpowiedniego dystansu między ćwiczącymi uczniami.
- Trening musztry rozpoczyna się i kończy dezynfekcją rąk uczestników. Nauczyciele Opiekunowie są odpowiedzialni za realizację niniejszego punktu regulaminu.
- Wynikłe z treści regulaminu spory rozstrzyga Dyrektor placówki po zasięgnięciu opinii Szefa Wyszkolenia Mundurowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.
- Uczestnicy treningów oraz Nauczyciele Opiekunowie zapoznają się z niniejszym regulaminemprzyjmują jego treść do wiadomości i stosowania składając czytelny podpis na karcie zapoznania.
WSPÓŁZAWODNICTWO KLASOWE
w roku szkolnym 2022/2023
Regulamin współzawodnictwa klasowego
Celem współzawodnictwa jest wyłonienie najlepszej klasy.
Klasa, która uzyska największa liczbę punktów otrzymuję nagrodę w postaci dofinansowania do wycieczki, imprez szkolnych (w zależności od środków, którymi dysponuje rada rodziców. Współzawodnictwo trwa od 01.IX.2022 do 15.IV.2023 r
Klasy zdobywają punkty za:
1)Frekwencję w okresie od 1 września do 15 kwietnia
1 miejsce-40p, 2 miejsce-30p, 3 miejsce-20p,
4 miejsce-15 punktów, 5miejsce-10p.
Każdy uczeń ze 100% frekwencją zdobywa dla klasy dodatkowo 50p*.
2)Średnią ocen klasy:
1 miejsce-50p, 2 miejsce-40p, 3 miejsce-30p, 4 miejsce-25p,
5 miejsce-15p, 6 miejsce - 10p, 7 miejsce - 5p
Dodatkowo każdy uczeń ze średnią ocen:
4,0-4,2 zdobywa dla klasy 30p, uczeń ze średnią 4,2-4,4 zdobywa 40p, natomiast uczeń ze średnią powyżej 4,5 uzyskuje dla klasy 50p
3)Wolontariat
Uczeń otrzymuje 10p na semestr za aktywną, półroczną pracę w wolontariacie, OSP, wolontariacie.
4)Udział w akcjach charytatywnych
Akcja nakrętka, „góra grosza”:
I miejsce- 40p, II miejsce- 35p, III miejsce- 30p (o 5 punktów mniej za kolejne miejsce)
Inne zbiórki (słodycze, karmy, artykuły biurowe dla dzieci)
I miejsce- 40p, II miejsce- 35p, III miejsce- 30p (o 5 punktów mniej za kolejne miejsce)
5) Udział w szkolnych konkursach przedmiotowych:
za zwycięstwo: 1 miejsce-6p, drugie-5p, trzecie-4p. Udział 1p.
6) Udział w konkursach międzyszkolnych, olimpiadach, zawodach sportowych*:
a)międzyszkolnych - 1 miejsce-15p, drugie-10p, trzecie-5p. Udział 2p.
b)wojewódzkich - 1 miejsce-20p, drugie-15p, trzecie-10p. Udział 5p.
c)ogólnopolskich – 1 miejsce-25p, drugie-20p, trzecie-15p. Udział 8p.
d)międzynarodowych – 1 miejsce-30p, drugie-25p, trzecie-20p. Udział 10p.
7) Organizacja imprez szkolnych (akademie, apele, dzień kota, dni otwarte itp.)
1pkt dla ucznia za wykonanie konkretnego zadania.
8)Czytelnictwo:
a)klasowe:1 miejsce-20p, drugie-15p, trzecie-10p, czwarte-8p, piąte-5p.
b)indywidualne: 1miejsce-50p, drugie-45p, trzecie-30p.
9) Zachowanie:
Każdy uczeń za zachowanie wzorowe otrzymuje 3p, bardzo dobre-2p, nieodpowiednie-(-2p), naganne-(-3p).
Po zakończeniu okresu współzawodnictwa punkty podlicza Komisja w składzie:
Wicedyrektor, Przewodniczący Zarządu Uczniowskiego.
W pokoju nauczycielskim będzie znajdował się zeszyt współzawodnictwa.
Wszyscy nauczyciele zobowiązani są do dokonania na bieżąco wpisu nazwiska ucznia i zdobytych przez niego punktów w danej dziedzinie (w formie działalności).
* Za 100% frekwencję uznaje się, że uczeń nie opuścił ani jednego dnia zajęć lekcyjnych (nie
najwyższą frekwencję w danej klasie),
* Nauczyciele wychowania fizycznego proszeni są o przyznawanie punktów za końcowy wynik zawodów czyli pomijany jest udział w eliminacjach, półfinałach itp.
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA W CZASIE PANDEMII
Regulamin funkcjonowania szkoły w czasie pandemii COVID-19
obowiązujący w XIV LO im. mjr. H. Sucharskiego w Katowicach
od 1 września 2020 r.
opracowany na podst. wytycznych MEN, MZ i GIS dla publicznych i niepublicznych szkół i placówek
· Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych. Powyższe zasady dotyczą też nauczycieli i innych pracowników szkoły.
· Uczniowie przemieszczający się z budynku szkoły do hali sportowej lub do sal katechetycznych oraz towarzyszący im nauczyciele są zobowiązani do przestrzegania aktualnych przepisów prawa dotyczących zachowania w przestrzeni publicznej.
· Wszyscy wchodzący do szkoły są zobligowani do zapoznania się z umieszczoną przy wejściu informacją o obowiązku dezynfekowania rąk oraz z instrukcją użycia środka dezynfekującego. Tym samym wszyscy wchodzący do budynku mają obowiązek skorzystania z płynu do dezynfekcji rąk, który jest dostępny na parterze szkoły.
· Rodzice (opiekunowie) uczniów mogą wchodzić do przestrzeni wspólnej szkoły, zachowując zasady:
· 1 opiekun z dzieckiem/dziećmi,
· dystansu od kolejnego opiekuna z dzieckiem/dziećmi min. 1,5 m,
· dystansu od pracowników szkoły min. 1,5 m,
· rodzice (opiekunowie) powinni przestrzegać obowiązujących przepisów prawa związanych z bezpieczeństwem zdrowotnym obywateli (m.in. stosować środki ochronne: osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk),
· rodzice (opiekunowie) nie mogą przekraczać obowiązujących stref przebywania .
· Pobyt w szkole osób z zewnątrz ogranicza się do niezbędnego minimum (obowiązuje je stosowanie środków ochronnych: osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk, tylko osoby bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych) i w wyznaczonych obszarach.
· Maseczki i rękawice jednorazowe należy wrzucać do przeznaczonych na ten cel pojemników.
· Komunikacja z rodzicami (opiekunami) ucznia będzie w możliwych przypadkach ograniczona do komunikowania się w sposób niebezpośredni (z wykorzystaniem technik komunikacji na odległość).
· W szkole znajduje się termometr bezdotykowy, dezynfekowany po użyciu w danej grupie.
· Jeżeli pracownik szkoły zaobserwuje u ucznia objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych, w tym w szczególności gorączkę, kaszel, należy odizolować ucznia w odrębnym pomieszczeniu lub wyznaczonym miejscu, zapewniając min. 2 m odległości od innych osób, i niezwłocznie powiadomić rodziców/opiekunów o konieczności odebrania ucznia ze szkoły (rekomendowany własny środek transportu).
· W celu umożliwienia zachowania dystansu między osobami przebywającymi na terenie szkoły, każdy oddział będzie odbywał zajęcia lekcyjne w jednej przypisanej mu sali lekcyjnej (szczegółowe informacje dotyczące przydziału sal zostaną udostępnione w odrębnej instrukcji). Wyjątki stanowią lekcje informatyki, które będą realizowane w sali nr 2, będącej salą wspólną, lekcje z podziałem na grupy oraz lekcje wychowania fizycznego.
· W szkole obowiązują ogólne zasady higieny: częste mycie rąk (po przyjściu do szkoły należy bezzwłocznie umyć ręce), ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust.
· Nauczyciele i uczniowie podczas grupowego przemieszczania się w ciągach komunikacyjnych mają obowiązek zakrywania nosa i ust.
· Wychowawcy klas, w porozumieniu z dyrektorem szkoły, są zobowiązani do usunięcia z przypisanych ich oddziałom sal lekcyjnych przedmiotów i sprzętów, których nie można skutecznie myć, prać lub dezynfekować albo do uniemożliwienia dostępu do w/w sprzętów i przedmiotów.
· Nauczyciele wychowania fizycznego są zobligowani do przestrzegania zasady czyszczenia lub dezynfekowania przyborów do ćwiczeń (piłki, skakanki, obręcze itp.) wykorzystywanych podczas zajęć.
· Obostrzenia związane z sytuacją pandemiczną podczas musztr w klasach i w grupach o charakterze mundurowym określa Regulamin Musztr ( zał. nr 1).
· Wietrzenie sal lekcyjnych (w tym sal katechetycznych) w czasie przerw będzie należały jak dotychczas do obowiązków uczniów dyżurnych. W przypadku sal (w tym sal katechetycznych), w których przebywa przez cały dzień nauki ta sama grupa uczniów, dezynfekcja na przerwach będzie ograniczona do powierzchni, z których bezpośrednio korzysta nauczyciel podczas lekcji i będzie ona jego obowiązkiem. W innym przypadku uczniowie dyżurni będą zobowiązani do dezynfekowania powierzchni płaskich pod nadzorem kończącego lekcję nauczyciela. Wychowawcy są zobligowani do zapoznania dyżurnych z zaleceniami producenta znajdującymi się na opakowaniu środka do dezynfekcji (bardzo ważne jest ścisłe przestrzeganie czasu niezbędnego do wywietrzenia dezynfekowanych pomieszczeń i przedmiotów, tak aby dyżurujący oraz pozostali uczniowie nie byli narażeni na wdychanie oparów środków służących do dezynfekcji.
· Wietrzenie szatni oraz czyszczenie i dezynfekowanie przyborów do ćwiczeń wykorzystanych podczas lekcji wychowania fizycznego będzie należało do obowiązków uczniów będących w danym dniu dyżurnymi (pod nadzorem nauczyciela), chyba że kierownictwo hali sportowej zdecyduje inaczej.
· Pracownicy obsługi są zobowiązani do wietrzenia korytarzy szkolnych przynajmniej raz na godzinę oraz do wietrzenia sal lekcyjnych przed rozpoczęciem zajęć w danym dniu i po ich zakończeniu oraz do dezynfekowania sal lekcyjnych po zakończeniu zajęć w każdym dniu.
· Pracownicy obsługi są zobowiązani do dbania na bieżąco o czystość ciągów komunikacyjnych oraz pomieszczeń sanitarnohigienicznych.
· Nauczyciele , w tym wychowawcy, mają obowiązek upowszechniania wśród uczniów zasad korzystania z pomieszczeń sanitarnohigienicznych (stosowania się do umieszczonej w nich instrukcji prawidłowego mycia rąk).
· Dezynfekcja obejmuje powierzchnie dotykowe (np. poręcze, klamki i powierzchnie płaskie, w tym blaty biurek i stolików, klawiatury i włączniki).
· Nauczyciele prowadzący zajęcia lekcyjne w formie zblokowanej nie uwzględniają przerwy po pierwszej lekcji w bloku, natomiast kierują uczniów na przerwę tyle minut przed zakończeniem drugiej lekcji w bloku, ile trwa najbliższa przerwa. Po rozpoczęciu ogólnej przerwy, uczniowie przebywający na niej z czasowym wyprzedzeniem wracają do sali lekcyjnej na czas jej trwania. Kolejna lekcja dla nich rozpoczyna się, jak dla pozostałych uczniów, po przerwie ogólnej.
· Nauczyciele pełniący dyżury przed rozpoczęciem zajęć szkolnych lub podczas przerw śródlekcyjnych mają obowiązek kontrolowania stosowania się przez uczniów do obowiązujących zasad związanych z bezpieczeństwem podczas pandemii oraz obowiązek natychmiastowego reagowania w wypadku ich nieprzestrzegania.
· Nauczyciele pełniący dyżury na parterze lub na boisku szkolnym są zobowiązani do zapobiegania tłumnemu wchodzeniu na teren szkoły uczniów rozpoczynających zajęcia w danym dniu. Ma to na celu zachowanie bezpiecznego dystansu między uczniami podczas przerw śródlekcyjnych ( w tym uniknięcie tłoczenia się przy uczniowskich szafkach).
· Nauczyciele są zobowiązani do dopilnowania przestrzegania przez uczniów zasad higieny osobistej. Wychowawcy mają obowiązek te zasady upowszechniać, a dyżurujący na przerwach śródlekcyjnych nauczyciele- dbać o to, aby uczniowie ich przestrzegali (mycie rąk wodą z mydłem, szczególnie po przyjściu do szkoły, przed jedzeniem, po powrocie ze świeżego powietrza i po skorzystaniu z toalety).
· Opiekunowie sal lekcyjnych ( dotyczy to również sali gimnastycznej i sal katechetycznych) oraz nauczyciele w nich uczący mają obowiązek wzmożonej dbałości o utrzymywanie w nich czystości i porządku.
· Uczniowie są zobligowani do posiadania własnych przyborów i podręczników, które znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w plecaku lub w jego szafce. Uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi.
· Zaleca się korzystanie przez uczniów z boiska szkolnego oraz pobyt na świeżym powietrzu na terenie szkoły w czasie przerw.
· Nauczyciele wychowania fizycznego są zobligowani do ograniczenia ćwiczeń i gier kontaktowych oraz do odbywania zajęć, jeśli to możliwe, na świeżym powietrzu.
· Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów.
· Na zajęciach pozalekcyjnych organizowanych w szkole obowiązują odpowiednio zasady dotyczące organizacji zajęć lekcyjnych (szczegółowe informacje dotyczące tej formy zajęć zostaną udostępnione w odrębnej instrukcji).
· Nauczyciel realizujący nauczanie indywidualne w domu ucznia jest zobligowany do zachowania bezpiecznej odległości podczas zajęć (1,5 m), a gdy nie jest to możliwe- do zakrywania nosa i ust (te same zasady dotyczą ucznia). Ma też obowiązek mycia rąk wodą z mydłem lub ich dezynfekowania po przyjściu do domu ucznia.
· Obowiązkiem rodziców (opiekunów) ucznia nauczanego indywidualnie jest wietrzenie pomieszczenia, w którym odbywa się nauka oraz mycie/dezynfekowanie znajdujących się w nim powierzchni dotykowych przed i po zajęciach. Do rodziców (opiekunów) ucznia należy też dbanie o to, aby w pomieszczeniu podczas lekcji nie przebywały osoby trzecie.
· Zasady korzystania z biblioteki szkolnej oraz godziny jej pracy będą podlegać obowiązującym na terenie szkoły zasadom bezpieczeństwa w okresie pandemii. Będzie obowiązywać konieczny okres 2 dni kwarantanny dla książek i innych materiałów przechowywanych w bibliotece (zał. nr 2).
· W okresie pandemii nie będą podejmowane inicjatywy wymagające bezpośredniego kontaktu uczniów XIV LO z uczniami innych szkół.
· Zasady korzystania z gabinetu profilaktyki zdrowotnej oraz godziny jego pracy są udostępnione w odrębnej informacji (zał. nr 3).
· Wychowawcy klas są zobowiązani do zapoznania uczniów z niniejszym regulaminem.
· Wychowawcy klas są zobowiązani do przedstawienia niniejszego regulaminu rodzicom oraz do zapoznania ich z opracowanymi przez MEN, MZ i GIS zasadami postępowania, których przestrzeganie zwiększa bezpieczeństwo po powrocie uczniów do szkół.
· Nauczyciel lub inny pracownik szkoły, który stwierdzi pojawienie się objawów chorobowych, mogących sugerować zakażenie koronawirusem, u ucznia, jest zobowiązany odizolować go od innych osób (umieścić w pomieszczeniu przeznaczonym na izolatkę) i poinformować o zaistniałej sytuacji dyrektora szkoły, który przedsięweźmie dalsze działania.
· W przypadku zakwalifikowania Katowic do strefy podwyższonego zagrożenia pandemicznego, dyrektor szkoły jest zobligowany do wprowadzenia na terenie szkoły obowiązujących w tej strefie obostrzeń.
· Dyrektor szkoły na podstawie własnej oceny stopnia zagrożenia pandemicznego na terenie szkoły może wprowadzić dodatkowe obostrzenia np. obowiązek zakrywania nosa i ust podczas pobytu w szkole, zakaz organizowania wycieczek, uroczystości szkolnych itp.
· Nauczyciele prowadzący zajęcia lekcyjne w formie zblokowanej nie uwzględniają przerwy po pierwszej lekcji w bloku, natomiast kierują uczniów na przerwę tyle minut przed zakończeniem drugiej lekcji w bloku, ile trwa najbliższa przerwa. Po rozpoczęciu ogólnej przerwy, uczniowie przebywający na niej z czasowym wyprzedzeniem wracają do sali lekcyjnej na czas jej trwania. Kolejna lekcja dla nich rozpoczyna się, jak dla pozostałych uczniów, po przerwie ogólnej ( wprowadzono 6.09.2020r. ).