RADA RODZICÓW
Rada Rodziców w XIV Liceum Ogólnokształcącym w Katowicach ul. Józefowska 32
NIP 634-232-74-34
Bank Pekao S.A o/ Katowice
nr rach: 84 1240 4227 1111 0000 4842 5939
UBEZPIECZENIE
Szanowni Państwo,
zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Edukacji Narodowej umowa ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) dzieci i młodzieży szkolnej jest dobrowolną umową ubezpieczenia i może być ona zawarta wyłącznie z woli rodziców.
STYPENDIUM
Informacja dotycząca przyznania pomocy materialnej w formie stypendium szkolnego
dla uczniów na rok szkolny 2024/2025
Pomoc w formie stypendium szkolnego przysługuje uczniom zamieszkałym na terenie gminy Katowice, jeżeli: rodzina ucznia spełnia w miesiącu poprzedzającym złożenie wniosku (sierpień 2024 r.) kryterium dochodowe 600 zł netto na osobę w rodzinie (od stycznia 2025r zmienia się kryterium dochodowe i będzie to 823 zł netto na osobę).
- Wnioski o przyznanie stypendium szkolnego można pobrać w gabinecie pedagoga szkolnego
- Termin i miejsce składania wniosków: do dnia 16 września 2024 r. w gabinecie pedagoga szkolnego
Do wniosku należy dołączyć:
- Dokumenty potwierdzające dochody wszystkich osób pozostających w wspólnym gospodarstwie domowym.
- Oświadczenie o wysokości dochodów członków rodziny ucznia – (rodziców, opiekunów prawnych/ rodziców zastępczych, opiekunów faktycznych i innych osób wchodzących w skład wspólnego gospodarstwa domowego rodziny ucznia) oraz inne zaświadczenia, których potrzeba wynika z treści wniosku (np. zaświadczenie o dochodach z zakładu pracy).
- Osoby niepracujące powinny złożyć oświadczenie z klauzulą o odpowiedzialności karnej że nie pracują i są lub nie są zarejestrowane w urzędzie pracy, nie podejmują prac dorywczych lub podejmują prace dorywcze i w jakiej wysokości uzyskują z nich dochody, a osoby bezrobotne zarejestrowane w Urzędzie Pracy powinny złożyć zaświadczenie lub oświadczenie o statusie bezrobotnego i wysokości uzyskiwanego zasiłku.
- W oświadczeniu opisuje się wszelkie sytuacje życiowe i rodzinne wymagające dodatkowego wyjaśnienia.
DNI MUNDUROWE
w roku szkolnym 2024/2025
KLASY I
PROFIL |
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
POLICJA |
WOLNY |
MUNDUR |
MUNDUR |
MUNDUR |
MUNDUR |
WOJSKO |
MUNDUR |
MUNDUR |
MUNDUR |
MUNDUR |
WOLNY |
STRAŻ |
WOLNY |
MUNDUR |
MUNDUR |
MUNDUR |
MUNDUR |
KLASY II oraz III
PROFIL |
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
POLICJA |
WOLNY |
MUNDUR |
MUNDUR |
MUNDUR |
WOLNY |
WOJSKO |
MUNDUR |
WOLNY |
MUNDUR |
MUNDUR |
WOLNY |
STRAŻ |
WOLNY |
MUNDUR |
MUNDUR |
WOLNY |
MUNDUR |
KLASY IV
PROFIL |
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
POLICJA |
WOLNY |
MUNDUR |
WOLNY |
MUNDUR |
WOLNY |
WOJSKO |
MUNDUR |
WOLNY |
MUNDUR |
WOLNY |
WOLNY |
STRAŻ |
WOLNY |
MUNDUR |
WOLNY |
WOLNY |
MUNDUR |
- - Klasy pierwsze mundur noszą 5x w tygodniu do czasu ślubowania.
HARMONOGRAM ZEBRAŃ Z RODZICAMI
w roku szkolnym 2024/2025
ZEBRANIE Z RODZICAMI |
TERMIN |
Zebranie organizacyjne wszystkich klas |
11.09.2024r. ( środa godz.17.00/18 ) |
Zebranie dot. zagrożeń ocenąndst – wszystkie kl. |
19.11.2024r. ( wtorek godz.17.00 ) |
Zebranie ogólne dla kl. I, II, III |
18.03.2025r. (wtorek godz. 17.00 ) |
Zebranie dot. zagrożeń oceną ndst – kl. IV |
18.03.2025r. (wtorek godz.18.00 ) |
Zebranie dot. zagrożeń oceną ndst – kl. I, II, III |
27.05.2025r. (wtorek godz.17.00 ) |
Od godziny 16.00-17.00 w dniach zebrań (oprócz pierwszego zebrania organizacyjnego) będą odbywały się konsultacje nauczycieli z rodzicami.
KALENDARIUM ROKU SZKOLNEGO
w roku szkolnym 2024/2025
UROCZYSTOŚCI SZKOLNE
TEMAT UROCZYSTOŚCI |
TERMIN |
Uroczyste rozpoczęcie roku szk.2023/2024 |
02.09.2024r. |
Uroczysta Akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej |
15.10.2024r. |
Uroczyste ślubowanie klas mundurowych |
14.112024r. |
Uroczyste ślubowanie klasy artystycznej, psychologiczno-społecznej i azjatyckiej |
06.12.2024r. |
Miesiąc Patrona szkoły |
XI 2024r. |
Audycja rocznicowa z okazji 11 listopada - |
8/12.11.2024r. |
Uroczysty Apel Bożonarodzeniowy |
19.12.2024r. |
Audycja rocznicowa z okazji 1-go i 3-go Maja |
30.05.2025r. |
Dni otwarte |
wiosna 2025r. |
Pożegnanie klas maturalnych |
25.04.2025r. |
Dzień Sportu |
02.06.2025r. |
Uroczyste zakończenie roku szk.2023/2024 |
27.06.2025r. |
Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych:
14 październik 2024r. / 2-3 styczeń 2025r. / 2 i 5-9 maj 2025r. / 20 czerwiec 2025r.
TERMINY KONFERENCJI RADY PEDAGOGICZNEJ
w roku szkolnym 2024/2025
KONFERENCJE |
TERMIN |
Konferencja rozpoczynająca rok szk.2024/2025 |
10.09.2024r. ( wtorek godz.14.30 ) |
Konferencja klasyfikacyjna za I semestr |
19.12.2024r. (czwartek godz. 13.00 ) |
Konferencja plenarna |
14.01.2025r. (wtorek godz.15.00 ) |
Konferencja klasyfikacyjna dla kl. IV |
23.04.2025r. (środa godz.15.00) |
Konferencja klasyfikacyjna dla kl. I, II, III |
24.06.2025r. (wtorek godz.14.30) |
Konferencja podsumowująca rok szk.2024/2025 |
30.06.2025r. (poniedziałek godz.12.00) |
WYCHOWAWSTWA
w roku szkolnym 2024/2025
Klasy pierwsze
Klasa I A (policyjno/azjatycka) mgr Agnieszka Olczyk
Klasa I B (wojskow/pożarnicza) mgr Joanna Leduchowska
Klasa I C (psychologiczno-społeczna/dziennikarsko-artystyczna) mgr Beata Małysz
Klasy drugie
Klasa II A (policyjna) mgr Krzysztof Piechaczek
Klasa II B (wojskowa) mgr Jagoda Dobrzycka
Klasa II C (pożarnicza/dziennikarsko-artystyczna) mgr Tomasz Giżycki
Klasa II D (psychologiczno-społeczna) mgr Ewa Szylewska
Klasa II E (azjatycka) mgr Anna Gryglaszewska
Klasy trzecie
Klasa III A (policyjna) mgr Łukasz Tryba
Klasa III B (wojskowa) mgr Dawid Ceglarek
Klasa III C (artysttyczno-dziennikarska /pożarnicza) mgr Justyna Więcek
Klasa III D (psychologiczno-społeczna) mgr Szymon Niedźwiedzki
Klasy czwarte
Klasa IV A (policyjna) mgr Sylwester Grzanka
Klasa IV B (wojskowa) mgr Katarzyna Kurek
Klasa IV C (artystyczna/turystyczna/pożarnicza) mgr Jolanta Tinel
GODZINY PRZYJĘĆ RODZICÓW DYREKTORA
w roku szkolnym 2024/2025
mgr Justyna Kluz-Machlik
WTOREK 12:00 - 15:00
CZWARTEK 10:00 - 12:00
GODZINY PRACY WICEDYREKTORA
w roku szkolnym 2024/2025
mgr Dawid Ceglarek
PONIEDZIAŁEK 7:30 - 14:45
WTOREK 7:30 - 12:20
ŚRODA 7:30 - 14:45
CZWARTEK 7:30 - 14:45
PIĄTEK 7:30 - 14:45
W przypadku przybycia rodzica/ opiekuna do szkoły prosimy o wcześniejszy kontakat ze względu na prowadzenie zajęć dydaktycznych.
GODZINY PRACY PEDAGOGA
w roku szkolnym 2024/2025
mgr Beata Kapska
PONIEDZIAŁEK 7:00 - 14:00
WTOREK 7:00 - 14:00
ŚRODA 7:30 - 14:00
CZWARTEK 7:30 - 14:00
PIĄTEK 7 :30 - 13.30
GODZINY PRACY PSYCHOLOGA
w roku szkolnym 2024/2025
mgr Nicole Nowak-Plewnia
PONIEDZIAŁEK 8:00 - 10:00
WTOREK 8:00 - 13:30
ŚRODA 8:00 - 13:30
CZWARTEK -
PIĄTEK 8:00 - 13:30
mgr Sylwester Zazulak
PONIEDZIAŁEK 12:00-16:00
GODZINY PRACY BIBLIOTEKI
w roku szkolnym 2024/2025
PONIEDZIAŁEK 9:35 - 15:00
WTOREK 7:00 - 11:40
ŚRODA 7:00 - 13:30
CZWARTEK 7:00 - 14:50
PIĄTEK 7:00 - 12:35
KONSULTACJE NAUCZYCIELI
w roku szkolnym 2024/2025
Nr kol. |
Nazwisko i imię |
Dzień |
Godzina |
1 |
Adamczyk Andrzej |
Poniedziałek |
11.30-12.30* |
2 |
Ceglarek Dawid |
Czwartek |
7:45 – 8:45 |
3 |
Chwastek Maria |
Poniedziałek |
12:35- 13:35* |
4 |
Cymerys Krzysztof |
wtorek czwartek |
16.00-16.30 7.10-7.40 |
5 |
Dobrzycka Jagoda |
wtorek |
14.30- 15.30 |
6 |
Drabarek Magdalena |
Środa |
7:45 -8:45 |
7 |
Giżycki Tomasz |
Wtorek |
9:45-10:45 |
8 |
Gryglaszewska Anna |
piątek |
9:45-10:45 |
9 |
Grzanka Sylwester |
wtorek |
14.30- 15.30 |
10 |
Kapska Beata |
Środa |
7:30-8:30 |
11 |
Kim Daeup |
Środa |
11:40-12:40** |
12 |
Kisielewska Anna |
środa |
11:40 – 12:10* |
13 |
Kluz-Machlik Justyna |
Wtorek czwartek |
12:00 – 15:00 10:00 – 12:00 |
14 |
Krzak Karolina |
wtorek |
11:30-12:30 |
15 |
Kubocz Marek |
Środa |
11:35-12:35** |
16 |
Kurek Katarzyna |
Poniedziałek |
14:25-15:25 |
17 |
Kusz Tomasz |
poniedziałek |
8.45-9.15 * |
18 |
Leduchowska Joanna |
środa |
15.20.-16.05 |
19 |
Lizoń-Jura Beata |
Poniedziałek |
14:25-15:25* |
20 |
Maczuga-Szczerbowska Ewa |
Wtorek |
8.00-8.45 |
21 |
Malczewska Bożena |
czwartek |
8.00 -8.45* |
22 |
Małysz Beata |
poniedziałek |
15:00-16:00 |
23 |
Mazur Klaudia |
środa |
8:45-9:45* |
24 |
Mazurek Justyna |
Wtorek Piątek |
10:10-10:40 14:15-14:45 |
25 |
Michalik Daniel |
Czwartek |
8:45-9:45 |
26 |
Mieńciuk Marta |
poniedziałek piatek |
12.00-12.30 7.30-8.00 |
27 |
Mocoń Lucyna |
poniedziałek |
10.45 - 11.30 |
28 |
Niedźwiedzki Szymon |
poniedziałek |
9:45 – 10:45 |
29 |
Nowak-Plewnia Nicole |
środa |
12:30 – 13:30 |
30 |
Olczyk Agnieszka |
środa |
13.30 - 14.30 |
31 |
Pająk Monika |
środa piątek |
9.35-10.05 11.10-11.40 |
32 |
Piechaczek Krzysztof |
1 i 2 środa miesiąca |
14.15 - 15. 45 |
33 |
Stanosz Dagmara |
Środa |
14:25-15:25** |
34 |
Szmyd Damian |
poniedziałek |
13:30 – 14:30 |
35 |
Szylewska Ewa |
wtorek |
14.40-15.30 |
36 |
Tarnawa Izabela |
Środa |
13.30-14.30 |
37 |
Tinel-Bańczyk Jolanta |
Czwartek |
7:45-8:45 |
38 |
Tryba Łukasz |
Środa |
10:30-11:30 |
39 |
Więcek Justyna |
Czwartek |
10:30-11:30 |
40 |
Yamaguchi Mari |
Środa |
13:30-14:30* |
41 |
Sylwester Zazulak |
Poniedziałek |
15:00-16:00** |
42 |
Złośnik-Kraska Sandra |
Poniedziałek |
9:45-10:45* |
Ze względu na zmiany w planie lekcji prosimy o wcześniejsze poinformowanie przez dziennik elektroniczny bezpośrednio do wybranego nauczyciela o planowanym spotkaniu.
*nauczyciele prowadzą konsultacje co 2 tygodnie.
* * nauczyciele prowadzą konsultacje raz w miesiącu
Pozostali nauczyciele dostępni są w każdym tygodniu.
KOMUNIKAT DLA RODZICÓW DZIECI Z UKRAINY
Rok szkolny 2024/2025
CATERING W SUCHARZE
Rok szkolny 2024/2025
Uczniowie mogą korzystać z cateringu, który każdego dnia jest dostępny na długiej przerwie. Inforujemy, że dodatkowo na terenie szkoły znajdują się automaty z przekąskami oraz napojami ciepłymi i zimnymi, a także darmowe źródełko z pitną wodą, któą można nabrać do butelki i korzystać do woli.
Wychodzenie do sklepu w czasie trwania zajęć lekcyjnych jest zabronione!
Zasady korzystania z biblioteki szkolnej
Rok szkolny 2020/2021
(zał. nr 1)
- Harmonogram pracy biblioteki będzie dostosowany do potrzeb i możliwości szkoły; będzie udostępniony w dzienniku elektronicznym.
- W pomieszczeniach biblioteki nie może przebywać jednocześnie więcej niż 8 osób, przy stoliku
w czytelni może usiąść 1 osoba. - Strefa wypożyczalni (magazynowania zbiorów) jest dostępna tylko dla bibliotekarza.
- Zaleca się jak najczęstsze wietrzenie pomieszczenia oraz dezynfekcję klamek, blatów, włączników światła i innych powierzchni lub elementów wyposażenia często używanych co najmniej raz dziennie.
- Zaleca się, aby bibliotekarz w trakcie obsługi czytelników używał rękawiczek oraz osłony nosa
i ust. - Po przyjęciu książek od czytelnika należy każdorazowo zdezynfekować ręce i zdezynfekować blat, na którym leżały książki.
- Przyjęte materiały biblioteczne (książki, płyty, gry, czasopisma itp.) należy odłożyć do skrzyni, pudła, torby lub na wydzielone półki, oznaczone datą zwrotu, odizolowane od innych egzemplarzy na okres:
- 2 dni w przypadku dokumentów papierowych lub tekturowych,
- 72h w przypadku dokumentów zafoliowanych lub plastikowych.
8. Egzemplarzy zwracanych do biblioteki nie wolno dezynfekować preparatami opartymi na detergentach i alkoholu ze względu na szkodliwe działanie tych substancji na materiały
biblioteczne.
REGULAMIN TRENINGU MUSZTRY
KLAS MUNDUROWYCH XIV LO w KATOWICACH
Rok szkolny 2023/2024
- Treningi mogą odbywać się w ramach określonych godzin lekcyjnych według planu przygotowanego przez Szefa Wyszkolenia Mundurowego XIV LO w Katowicach i zatwierdzonego przez Dyrektora placówki.
- Treningi prowadzą tylko i wyłącznie wyznaczeni Uczniowie wiodący, Osoby pomocnicze oraz będący w rezerwie i dyspozycji osób wiodących zwane dalej Dowódcami – zgodnie z wykazem Opiekunów Klas pierwszych w zakresie Musztry indywidualnej i zespołowej zatwierdzonym przez Dyrektora placówki.
- Przeprowadzenie treningu Dowódca przed każdym treningiem ustala z Nauczycielem Opiekunem i uzyskuje jego zgodę oraz uzgadnia miejsce prowadzenia treningu.
- Nauczyciel Opiekun ma prawo podjąć decyzję o odwołaniu treningu w wyjątkowych i uzasadnionych okolicznościach podyktowanych np. względami bezpieczeństwa lub warunkami atmosferycznymi o czym niezwłocznie informuje Dyrektora oraz Wychowawcę i Szefa Wyszkolenia Mundurowego.
- Jeżeli Nauczyciel Opiekun ma zastrzeżenia do strony merytorycznej treningu, stosowanych metod itp. może przerwać trening. Po jego zakończeniu należy swoje uwagi przekazać Dyrektorowi i Szefowi Wyszkolenia Mundurowego.
- Za bezpieczeństwo, stosowanie właściwych norm społecznych i kulturalnego zachowania podczas treningu odpowiada Nauczyciel Opiekun.
- Za opanowanie poszczególnych elementów musztry odpowiadają Uczniowie wiodący w poszczególnych grupach.
- Treningi w terminach innych niż podane w Planie musztry zatwierdzonym przez Dyrektora placówki na dany tydzień są zabronione.
- *Wszyscy uczestnicy treningów, którzy są osłabieni, mają kaszel i podwyższona temperaturę nie mogą uczestniczyć w treningu musztry zgodnie z wytycznymi dla zajęć w szkołach.
- *Treningi musztry muszą uwzględniać wytyczne ministerialne dotyczące zachowania odpowiedniego dystansu między ćwiczącymi uczniami.
- *Trening musztry rozpoczyna się i kończy dezynfekcją rąk uczestników. Nauczyciele Opiekunowie są odpowiedzialni za realizację niniejszego punktu regulaminu.
- Wynikłe z treści regulaminu spory rozstrzyga Dyrektor placówki po zasięgnięciu opinii Szefa Wyszkolenia Mundurowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.
- Uczestnicy treningów oraz Nauczyciele Opiekunowie zapoznają się z niniejszym regulaminem przyjmują jego treść do wiadomości i stosowania składając czytelny podpis na karcie zapoznania.
*- punkty oznaczone gwiazdką mają zastosowanie w warunkach pandemicznych, lecz każdorazowo nie jest błędem zastosowanie zasad w nich zawartych
WSPÓŁZAWODNICTWO KLASOWE
w roku szkolnym 2024/2025
Regulamin współzawodnictwa klasowego - W TRAKCIE OPRACOWYWANIA.
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA W CZASIE PANDEMII
Regulamin funkcjonowania szkoły w czasie pandemii COVID-19
obowiązujący w XIV LO im. mjr. H. Sucharskiego w Katowicach
od 1 września 2020 r.
opracowany na podst. wytycznych MEN, MZ i GIS dla publicznych i niepublicznych szkół i placówek
· Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych. Powyższe zasady dotyczą też nauczycieli i innych pracowników szkoły.
· Uczniowie przemieszczający się z budynku szkoły do hali sportowej lub do sal katechetycznych oraz towarzyszący im nauczyciele są zobowiązani do przestrzegania aktualnych przepisów prawa dotyczących zachowania w przestrzeni publicznej.
· Wszyscy wchodzący do szkoły są zobligowani do zapoznania się z umieszczoną przy wejściu informacją o obowiązku dezynfekowania rąk oraz z instrukcją użycia środka dezynfekującego. Tym samym wszyscy wchodzący do budynku mają obowiązek skorzystania z płynu do dezynfekcji rąk, który jest dostępny na parterze szkoły.
· Rodzice (opiekunowie) uczniów mogą wchodzić do przestrzeni wspólnej szkoły, zachowując zasady:
· 1 opiekun z dzieckiem/dziećmi,
· dystansu od kolejnego opiekuna z dzieckiem/dziećmi min. 1,5 m,
· dystansu od pracowników szkoły min. 1,5 m,
· rodzice (opiekunowie) powinni przestrzegać obowiązujących przepisów prawa związanych z bezpieczeństwem zdrowotnym obywateli (m.in. stosować środki ochronne: osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk),
· rodzice (opiekunowie) nie mogą przekraczać obowiązujących stref przebywania .
· Pobyt w szkole osób z zewnątrz ogranicza się do niezbędnego minimum (obowiązuje je stosowanie środków ochronnych: osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk, tylko osoby bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych) i w wyznaczonych obszarach.
· Maseczki i rękawice jednorazowe należy wrzucać do przeznaczonych na ten cel pojemników.
· Komunikacja z rodzicami (opiekunami) ucznia będzie w możliwych przypadkach ograniczona do komunikowania się w sposób niebezpośredni (z wykorzystaniem technik komunikacji na odległość).
· W szkole znajduje się termometr bezdotykowy, dezynfekowany po użyciu w danej grupie.
· Jeżeli pracownik szkoły zaobserwuje u ucznia objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych, w tym w szczególności gorączkę, kaszel, należy odizolować ucznia w odrębnym pomieszczeniu lub wyznaczonym miejscu, zapewniając min. 2 m odległości od innych osób, i niezwłocznie powiadomić rodziców/opiekunów o konieczności odebrania ucznia ze szkoły (rekomendowany własny środek transportu).
· W celu umożliwienia zachowania dystansu między osobami przebywającymi na terenie szkoły, każdy oddział będzie odbywał zajęcia lekcyjne w jednej przypisanej mu sali lekcyjnej (szczegółowe informacje dotyczące przydziału sal zostaną udostępnione w odrębnej instrukcji). Wyjątki stanowią lekcje informatyki, które będą realizowane w sali nr 2, będącej salą wspólną, lekcje z podziałem na grupy oraz lekcje wychowania fizycznego.
· W szkole obowiązują ogólne zasady higieny: częste mycie rąk (po przyjściu do szkoły należy bezzwłocznie umyć ręce), ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust.
· Nauczyciele i uczniowie podczas grupowego przemieszczania się w ciągach komunikacyjnych mają obowiązek zakrywania nosa i ust.
· Wychowawcy klas, w porozumieniu z dyrektorem szkoły, są zobowiązani do usunięcia z przypisanych ich oddziałom sal lekcyjnych przedmiotów i sprzętów, których nie można skutecznie myć, prać lub dezynfekować albo do uniemożliwienia dostępu do w/w sprzętów i przedmiotów.
· Nauczyciele wychowania fizycznego są zobligowani do przestrzegania zasady czyszczenia lub dezynfekowania przyborów do ćwiczeń (piłki, skakanki, obręcze itp.) wykorzystywanych podczas zajęć.
· Obostrzenia związane z sytuacją pandemiczną podczas musztr w klasach i w grupach o charakterze mundurowym określa Regulamin Musztr ( zał. nr 1).
· Wietrzenie sal lekcyjnych (w tym sal katechetycznych) w czasie przerw będzie należały jak dotychczas do obowiązków uczniów dyżurnych. W przypadku sal (w tym sal katechetycznych), w których przebywa przez cały dzień nauki ta sama grupa uczniów, dezynfekcja na przerwach będzie ograniczona do powierzchni, z których bezpośrednio korzysta nauczyciel podczas lekcji i będzie ona jego obowiązkiem. W innym przypadku uczniowie dyżurni będą zobowiązani do dezynfekowania powierzchni płaskich pod nadzorem kończącego lekcję nauczyciela. Wychowawcy są zobligowani do zapoznania dyżurnych z zaleceniami producenta znajdującymi się na opakowaniu środka do dezynfekcji (bardzo ważne jest ścisłe przestrzeganie czasu niezbędnego do wywietrzenia dezynfekowanych pomieszczeń i przedmiotów, tak aby dyżurujący oraz pozostali uczniowie nie byli narażeni na wdychanie oparów środków służących do dezynfekcji.
· Wietrzenie szatni oraz czyszczenie i dezynfekowanie przyborów do ćwiczeń wykorzystanych podczas lekcji wychowania fizycznego będzie należało do obowiązków uczniów będących w danym dniu dyżurnymi (pod nadzorem nauczyciela), chyba że kierownictwo hali sportowej zdecyduje inaczej.
· Pracownicy obsługi są zobowiązani do wietrzenia korytarzy szkolnych przynajmniej raz na godzinę oraz do wietrzenia sal lekcyjnych przed rozpoczęciem zajęć w danym dniu i po ich zakończeniu oraz do dezynfekowania sal lekcyjnych po zakończeniu zajęć w każdym dniu.
· Pracownicy obsługi są zobowiązani do dbania na bieżąco o czystość ciągów komunikacyjnych oraz pomieszczeń sanitarnohigienicznych.
· Nauczyciele , w tym wychowawcy, mają obowiązek upowszechniania wśród uczniów zasad korzystania z pomieszczeń sanitarnohigienicznych (stosowania się do umieszczonej w nich instrukcji prawidłowego mycia rąk).
· Dezynfekcja obejmuje powierzchnie dotykowe (np. poręcze, klamki i powierzchnie płaskie, w tym blaty biurek i stolików, klawiatury i włączniki).
· Nauczyciele prowadzący zajęcia lekcyjne w formie zblokowanej nie uwzględniają przerwy po pierwszej lekcji w bloku, natomiast kierują uczniów na przerwę tyle minut przed zakończeniem drugiej lekcji w bloku, ile trwa najbliższa przerwa. Po rozpoczęciu ogólnej przerwy, uczniowie przebywający na niej z czasowym wyprzedzeniem wracają do sali lekcyjnej na czas jej trwania. Kolejna lekcja dla nich rozpoczyna się, jak dla pozostałych uczniów, po przerwie ogólnej.
· Nauczyciele pełniący dyżury przed rozpoczęciem zajęć szkolnych lub podczas przerw śródlekcyjnych mają obowiązek kontrolowania stosowania się przez uczniów do obowiązujących zasad związanych z bezpieczeństwem podczas pandemii oraz obowiązek natychmiastowego reagowania w wypadku ich nieprzestrzegania.
· Nauczyciele pełniący dyżury na parterze lub na boisku szkolnym są zobowiązani do zapobiegania tłumnemu wchodzeniu na teren szkoły uczniów rozpoczynających zajęcia w danym dniu. Ma to na celu zachowanie bezpiecznego dystansu między uczniami podczas przerw śródlekcyjnych ( w tym uniknięcie tłoczenia się przy uczniowskich szafkach).
· Nauczyciele są zobowiązani do dopilnowania przestrzegania przez uczniów zasad higieny osobistej. Wychowawcy mają obowiązek te zasady upowszechniać, a dyżurujący na przerwach śródlekcyjnych nauczyciele- dbać o to, aby uczniowie ich przestrzegali (mycie rąk wodą z mydłem, szczególnie po przyjściu do szkoły, przed jedzeniem, po powrocie ze świeżego powietrza i po skorzystaniu z toalety).
· Opiekunowie sal lekcyjnych ( dotyczy to również sali gimnastycznej i sal katechetycznych) oraz nauczyciele w nich uczący mają obowiązek wzmożonej dbałości o utrzymywanie w nich czystości i porządku.
· Uczniowie są zobligowani do posiadania własnych przyborów i podręczników, które znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w plecaku lub w jego szafce. Uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi.
· Zaleca się korzystanie przez uczniów z boiska szkolnego oraz pobyt na świeżym powietrzu na terenie szkoły w czasie przerw.
· Nauczyciele wychowania fizycznego są zobligowani do ograniczenia ćwiczeń i gier kontaktowych oraz do odbywania zajęć, jeśli to możliwe, na świeżym powietrzu.
· Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów.
· Na zajęciach pozalekcyjnych organizowanych w szkole obowiązują odpowiednio zasady dotyczące organizacji zajęć lekcyjnych (szczegółowe informacje dotyczące tej formy zajęć zostaną udostępnione w odrębnej instrukcji).
· Nauczyciel realizujący nauczanie indywidualne w domu ucznia jest zobligowany do zachowania bezpiecznej odległości podczas zajęć (1,5 m), a gdy nie jest to możliwe- do zakrywania nosa i ust (te same zasady dotyczą ucznia). Ma też obowiązek mycia rąk wodą z mydłem lub ich dezynfekowania po przyjściu do domu ucznia.
· Obowiązkiem rodziców (opiekunów) ucznia nauczanego indywidualnie jest wietrzenie pomieszczenia, w którym odbywa się nauka oraz mycie/dezynfekowanie znajdujących się w nim powierzchni dotykowych przed i po zajęciach. Do rodziców (opiekunów) ucznia należy też dbanie o to, aby w pomieszczeniu podczas lekcji nie przebywały osoby trzecie.
· Zasady korzystania z biblioteki szkolnej oraz godziny jej pracy będą podlegać obowiązującym na terenie szkoły zasadom bezpieczeństwa w okresie pandemii. Będzie obowiązywać konieczny okres 2 dni kwarantanny dla książek i innych materiałów przechowywanych w bibliotece (zał. nr 2).
· W okresie pandemii nie będą podejmowane inicjatywy wymagające bezpośredniego kontaktu uczniów XIV LO z uczniami innych szkół.
· Zasady korzystania z gabinetu profilaktyki zdrowotnej oraz godziny jego pracy są udostępnione w odrębnej informacji (zał. nr 3).
· Wychowawcy klas są zobowiązani do zapoznania uczniów z niniejszym regulaminem.
· Wychowawcy klas są zobowiązani do przedstawienia niniejszego regulaminu rodzicom oraz do zapoznania ich z opracowanymi przez MEN, MZ i GIS zasadami postępowania, których przestrzeganie zwiększa bezpieczeństwo po powrocie uczniów do szkół.
· Nauczyciel lub inny pracownik szkoły, który stwierdzi pojawienie się objawów chorobowych, mogących sugerować zakażenie koronawirusem, u ucznia, jest zobowiązany odizolować go od innych osób (umieścić w pomieszczeniu przeznaczonym na izolatkę) i poinformować o zaistniałej sytuacji dyrektora szkoły, który przedsięweźmie dalsze działania.
· W przypadku zakwalifikowania Katowic do strefy podwyższonego zagrożenia pandemicznego, dyrektor szkoły jest zobligowany do wprowadzenia na terenie szkoły obowiązujących w tej strefie obostrzeń.
· Dyrektor szkoły na podstawie własnej oceny stopnia zagrożenia pandemicznego na terenie szkoły może wprowadzić dodatkowe obostrzenia np. obowiązek zakrywania nosa i ust podczas pobytu w szkole, zakaz organizowania wycieczek, uroczystości szkolnych itp.
· Nauczyciele prowadzący zajęcia lekcyjne w formie zblokowanej nie uwzględniają przerwy po pierwszej lekcji w bloku, natomiast kierują uczniów na przerwę tyle minut przed zakończeniem drugiej lekcji w bloku, ile trwa najbliższa przerwa. Po rozpoczęciu ogólnej przerwy, uczniowie przebywający na niej z czasowym wyprzedzeniem wracają do sali lekcyjnej na czas jej trwania. Kolejna lekcja dla nich rozpoczyna się, jak dla pozostałych uczniów, po przerwie ogólnej ( wprowadzono 6.09.2020r. ).