Co jest najśmieszniejsze w ludziach? Zawsze myślą na odwrót: spie­szy im się do dorosłości, a potem wzdychają za utraconym dzieciństwem.

Tracą zdrowie by zdobyć pieniądze, potem tracą pieniądze by odzyskać zdrowie. [...]

Żyją jakby nigdy nie mieli umrzeć, a umierają, jakby nigdy nie żyli..

Paulo Coelho  "Być jak płynąca rzeka"

 

RADA RODZICÓW

Rada Rodziców w XIV Liceum Ogólnokształcącym w Katowicach ul. Józefowska 32

NIP 634-232-74-34

Bank Pekao S.A o/ Katowice

nr rach: 84 1240 4227 1111 0000 4842 5939

 

UBEZPIECZENIE

Szanowni Państwo,

zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Edukacji Narodowej umowa ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) dzieci i młodzieży szkolnej jest dobrowolną umową ubezpieczenia i może być ona zawarta wyłącznie z woli rodziców. 

 

STYPENDIUM

Informacja dotycząca przyznania pomocy materialnej w formie stypendium szkolnego
dla uczniów na rok szkolny 2024/2025

     Pomoc w formie stypendium szkolnego przysługuje uczniom zamieszkałym na terenie gminy Katowice, jeżeli: rodzina ucznia spełnia w miesiącu poprzedzającym złożenie wniosku (sierpień 2024 r.) kryterium dochodowe 600 zł netto na osobę w rodzinie (od stycznia 2025r zmienia się kryterium dochodowe i będzie to 823 zł netto na osobę).

  1. Wnioski o przyznanie stypendium szkolnego można pobrać w gabinecie pedagoga szkolnego
  2. Termin i miejsce składania wniosków: do dnia 16 września 2024 r. w gabinecie pedagoga szkolnego

Do wniosku należy dołączyć:

  • Dokumenty potwierdzające dochody wszystkich osób pozostających w wspólnym gospodarstwie domowym.
  • Oświadczenie o wysokości dochodów członków rodziny ucznia – (rodziców, opiekunów prawnych/ rodziców zastępczych, opiekunów faktycznych i innych osób wchodzących w skład wspólnego gospodarstwa domowego rodziny ucznia) oraz inne zaświadczenia, których potrzeba wynika z treści wniosku (np. zaświadczenie o dochodach z zakładu pracy).
  • Osoby niepracujące powinny złożyć oświadczenie z klauzulą o odpowiedzialności karnej że nie pracują i są lub nie są zarejestrowane w urzędzie pracy, nie podejmują prac dorywczych lub podejmują prace dorywcze i w jakiej wysokości uzyskują z nich dochody, a osoby bezrobotne zarejestrowane w Urzędzie Pracy powinny złożyć zaświadczenie lub oświadczenie o statusie bezrobotnego i wysokości uzyskiwanego zasiłku.
  • W oświadczeniu opisuje się wszelkie sytuacje życiowe i rodzinne wymagające dodatkowego wyjaśnienia.

 

 

DNI MUNDUROWE

w roku szkolnym 2024/2025

KLASY I

PROFIL

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

POLICJA

WOLNY

MUNDUR

MUNDUR

MUNDUR

MUNDUR

WOJSKO

MUNDUR

MUNDUR

MUNDUR

MUNDUR

WOLNY

STRAŻ

WOLNY

MUNDUR

MUNDUR

MUNDUR

MUNDUR

 

KLASY II oraz III

PROFIL

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

POLICJA

WOLNY

MUNDUR

MUNDUR

MUNDUR

WOLNY

WOJSKO

MUNDUR

WOLNY

MUNDUR

MUNDUR

WOLNY

STRAŻ

WOLNY

MUNDUR

MUNDUR

WOLNY

MUNDUR

 

KLASY IV

PROFIL

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

POLICJA

WOLNY

MUNDUR

WOLNY

MUNDUR

WOLNY

WOJSKO

MUNDUR

WOLNY

MUNDUR

WOLNY

WOLNY

STRAŻ

WOLNY

MUNDUR

WOLNY

WOLNY

MUNDUR

 

  • - Klasy pierwsze mundur noszą 5x w tygodniu do czasu ślubowania. 

 

HARMONOGRAM ZEBRAŃ Z RODZICAMI

w roku szkolnym 2024/2025

 

             ZEBRANIE Z RODZICAMI

TERMIN

Zebranie organizacyjne wszystkich klas

                  11.09.2024r. ( środa godz.17.00/18 )

Zebranie dot. zagrożeń ocenąndst – wszystkie kl.

                  19.11.2024r. ( wtorek godz.17.00 )

Zebranie ogólne dla kl. I, II, III

                  18.03.2025r. (wtorek godz. 17.00 )

Zebranie dot. zagrożeń oceną ndst – kl. IV

                  18.03.2025r. (wtorek godz.18.00 )

Zebranie dot. zagrożeń oceną ndst – kl. I, II, III

                  27.05.2025r.  (wtorek godz.17.00 )

Od godziny 16.00-17.00 w dniach zebrań (oprócz pierwszego zebrania organizacyjnego) będą odbywały się konsultacje nauczycieli z rodzicami.

 

 

KALENDARIUM ROKU SZKOLNEGO

w roku szkolnym 2024/2025

UROCZYSTOŚCI SZKOLNE

       TEMAT UROCZYSTOŚCI

         TERMIN

Uroczyste rozpoczęcie roku szk.2023/2024

      02.09.2024r.

Uroczysta Akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej

     15.10.2024r.

Uroczyste ślubowanie klas mundurowych

       14.112024r.

Uroczyste ślubowanie klasy artystycznej,  psychologiczno-społecznej i azjatyckiej

      06.12.2024r.

Miesiąc Patrona szkoły

       XI 2024r.

Audycja rocznicowa z okazji 11 listopada -

       8/12.11.2024r.

Uroczysty Apel Bożonarodzeniowy

      19.12.2024r.

Audycja rocznicowa z okazji 1-go i 3-go Maja

       30.05.2025r.

Dni otwarte

      wiosna 2025r.

Pożegnanie klas maturalnych

       25.04.2025r.

Dzień Sportu

       02.06.2025r.

Uroczyste zakończenie roku szk.2023/2024

       27.06.2025r.

Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych:

14 październik 2024r.       /       2-3 styczeń 2025r.       /        2 i 5-9 maj 2025r.       /         20 czerwiec 2025r.

 

TERMINY KONFERENCJI RADY PEDAGOGICZNEJ

w roku szkolnym 2024/2025

 

             KONFERENCJE

TERMIN

Konferencja rozpoczynająca rok szk.2024/2025

10.09.2024r. ( wtorek godz.14.30 )

Konferencja klasyfikacyjna za I semestr

19.12.2024r. (czwartek godz. 13.00 )

Konferencja plenarna

14.01.2025r. (wtorek godz.15.00 )

Konferencja klasyfikacyjna dla kl. IV

23.04.2025r. (środa godz.15.00)

Konferencja klasyfikacyjna dla kl. I, II, III

24.06.2025r. (wtorek godz.14.30)

Konferencja podsumowująca rok szk.2024/2025

30.06.2025r. (poniedziałek godz.12.00)

 

WYCHOWAWSTWA

w roku szkolnym 2024/2025

Klasy pierwsze

Klasa I A (policyjno/azjatycka) mgr Agnieszka Olczyk

Klasa I B (wojskow/pożarnicza) mgr Joanna Leduchowska

Klasa I C (psychologiczno-społeczna/dziennikarsko-artystyczna) mgr Beata Małysz

Klasy drugie

Klasa II A (policyjna) mgr Krzysztof Piechaczek 

Klasa II B (wojskowa) mgr Jagoda Dobrzycka

Klasa II C (pożarnicza/dziennikarsko-artystyczna) mgr Tomasz Giżycki

Klasa II D (psychologiczno-społeczna) mgr Ewa Szylewska

Klasa II E  (azjatycka) mgr Anna Gryglaszewska

 

Klasy trzecie

Klasa III A (policyjna) mgr Łukasz Tryba

Klasa III B (wojskowa) mgr Dawid Ceglarek

Klasa III C (artysttyczno-dziennikarska /pożarnicza) mgr Justyna Więcek

Klasa III D (psychologiczno-społeczna) mgr Szymon Niedźwiedzki

 

Klasy czwarte

Klasa IV A (policyjna) mgr Sylwester Grzanka

Klasa IV B (wojskowa) mgr Katarzyna Kurek

Klasa IV C (artystyczna/turystyczna/pożarnicza) mgr Jolanta Tinel

 

GODZINY PRZYJĘĆ RODZICÓW DYREKTORA

w roku szkolnym 2024/2025

mgr Justyna Kluz-Machlik

WTOREK  12:00 - 15:00

CZWARTEK 10:00 - 12:00

GODZINY PRACY WICEDYREKTORA

w roku szkolnym 2024/2025

mgr Dawid Ceglarek 

PONIEDZIAŁEK   7:30 - 14:45

WTOREK   7:30 - 12:20

ŚRODA   7:30 - 14:45

CZWARTEK   7:30 - 14:45

PIĄTEK   7:30 - 14:45

W przypadku przybycia rodzica/ opiekuna do szkoły prosimy o wcześniejszy kontakat ze względu na prowadzenie zajęć dydaktycznych. 

GODZINY PRACY PEDAGOGA

w roku szkolnym 2024/2025

mgr Beata Kapska

 

PONIEDZIAŁEK   7:00 - 14:00

WTOREK   7:00 - 14:00

ŚRODA   7:30 - 14:00

CZWARTEK   7:30 - 14:00

PIĄTEK   7 :30 - 13.30

GODZINY PRACY PSYCHOLOGA

w roku szkolnym 2024/2025

mgr Nicole Nowak-Plewnia

PONIEDZIAŁEK   8:00 - 10:00

WTOREK   8:00 - 13:30

ŚRODA   8:00 - 13:30

CZWARTEK   -

PIĄTEK   8:00 - 13:30

mgr Sylwester Zazulak

PONIEDZIAŁEK 12:00-16:00

GODZINY PRACY BIBLIOTEKI 

w roku szkolnym 2024/2025

PONIEDZIAŁEK   9:35 - 15:00

WTOREK   7:00 - 11:40

ŚRODA   7:00 - 13:30

CZWARTEK   7:00 - 14:50

PIĄTEK   7:00 - 12:35

 

KONSULTACJE NAUCZYCIELI 

   w roku szkolnym 2024/2025

 

Nr kol.  

Nazwisko i imię  

Dzień   

Godzina   

1  

Adamczyk Andrzej  

      Poniedziałek 

11.30-12.30* 

2  

Ceglarek Dawid  

Czwartek  

7:45 – 8:45 

3  

Chwastek Maria 

Poniedziałek  

12:35- 13:35* 

4  

Cymerys Krzysztof  

wtorek 

czwartek 

16.00-16.30 

7.10-7.40 

5  

Dobrzycka Jagoda  

wtorek 

14.30- 15.30 

6  

Drabarek Magdalena  

Środa  

7:45 -8:45 

7  

Giżycki Tomasz  

Wtorek 

9:45-10:45 

8  

Gryglaszewska Anna  

piątek 

9:45-10:45 

9  

Grzanka Sylwester  

wtorek 

14.30- 15.30 

10  

Kapska Beata  

Środa  

 7:30-8:30 

11  

Kim Daeup  

Środa 

11:40-12:40** 

12  

Kisielewska Anna  

środa 

11:40 – 12:10* 

13  

Kluz-Machlik Justyna  

Wtorek 

czwartek 

12:00 – 15:00 

10:00 – 12:00 

14  

Krzak Karolina  

wtorek 

11:30-12:30 

15  

Kubocz Marek  

Środa 

11:35-12:35** 

16  

Kurek Katarzyna  

Poniedziałek 

14:25-15:25 

17  

Kusz Tomasz  

poniedziałek 

8.45-9.15 * 

18 

Leduchowska Joanna  

środa 

15.20.-16.05 

19 

Lizoń-Jura Beata 

     Poniedziałek 

14:25-15:25* 

20  

Maczuga-Szczerbowska Ewa  

Wtorek 

8.00-8.45 

21 

Malczewska Bożena  

czwartek 

8.00 -8.45* 

22 

Małysz Beata  

poniedziałek 

15:00-16:00 

23 

Mazur Klaudia 

środa 

8:45-9:45* 

24 

Mazurek Justyna 

Wtorek  

Piątek 

10:10-10:40 

14:15-14:45 

25 

Michalik Daniel  

Czwartek 

8:45-9:45 

26 

Mieńciuk Marta  

poniedziałek 

piatek 

12.00-12.30 

7.30-8.00 

27 

Mocoń Lucyna  

poniedziałek 

10.45 - 11.30 

28 

Niedźwiedzki Szymon  

poniedziałek 

9:45 – 10:45 

29 

Nowak-Plewnia Nicole 

środa 

12:30 – 13:30 

30 

Olczyk Agnieszka 

środa 

13.30 - 14.30 

31 

Pająk Monika  

środa 

piątek 

9.35-10.05 

11.10-11.40 

32 

Piechaczek Krzysztof  

1 i 2 środa miesiąca  

14.15 - 15. 45 

33 

Stanosz Dagmara  

Środa 

14:25-15:25** 

34 

Szmyd Damian 

poniedziałek 

13:30 – 14:30 

35 

Szylewska Ewa  

wtorek 

14.40-15.30 

36 

Tarnawa Izabela  

Środa  

13.30-14.30 

37 

Tinel-Bańczyk Jolanta  

Czwartek 

7:45-8:45 

38 

Tryba Łukasz  

Środa 

10:30-11:30 

39 

Więcek Justyna  

Czwartek 

10:30-11:30 

40 

Yamaguchi Mari  

Środa 

13:30-14:30* 

41 

Sylwester Zazulak 

Poniedziałek 

15:00-16:00** 

42 

Złośnik-Kraska Sandra 

Poniedziałek  

9:45-10:45* 

Ze względu na zmiany w planie lekcji prosimy o wcześniejsze poinformowanie przez dziennik elektroniczny bezpośrednio do wybranego nauczyciela o planowanym spotkaniu.  

*nauczyciele prowadzą konsultacje co 2 tygodnie.  

     * * nauczyciele prowadzą konsultacje raz w miesiącu 

Pozostali nauczyciele dostępni są w każdym tygodniu.  

KOMUNIKAT DLA RODZICÓW DZIECI Z UKRAINY

Rok szkolny 2024/2025

CATERING W SUCHARZE 

Rok szkolny 2024/2025

Uczniowie mogą korzystać z cateringu, który każdego dnia jest dostępny na długiej przerwie. Inforujemy, że dodatkowo na terenie szkoły znajdują się automaty z przekąskami oraz napojami ciepłymi i zimnymi, a także darmowe źródełko z pitną wodą, któą można nabrać do butelki i korzystać do woli. 

Wychodzenie do sklepu w czasie trwania zajęć lekcyjnych jest zabronione!

 

 

Zasady korzystania z biblioteki szkolnej

                                                                                             Rok szkolny 2020/2021

                                                                                                            (zał. nr 1)

  1. Harmonogram pracy biblioteki będzie dostosowany do potrzeb i możliwości szkoły; będzie udostępniony w dzienniku elektronicznym.
  2. W pomieszczeniach biblioteki nie może przebywać jednocześnie więcej niż 8 osób, przy stoliku
    w czytelni może usiąść 1 osoba.
  3. Strefa wypożyczalni (magazynowania zbiorów) jest dostępna tylko dla bibliotekarza.
  4. Zaleca się jak najczęstsze wietrzenie pomieszczenia oraz dezynfekcję klamek, blatów, włączników światła i innych powierzchni lub elementów wyposażenia często używanych co najmniej raz dziennie.
  5. Zaleca się, aby bibliotekarz w trakcie obsługi czytelników używał rękawiczek oraz osłony nosa
    i ust.
  6. Po przyjęciu książek od czytelnika należy każdorazowo zdezynfekować ręce i zdezynfekować blat, na którym leżały książki.
  7. Przyjęte materiały biblioteczne (książki, płyty, gry, czasopisma itp.) należy odłożyć do skrzyni, pudła, torby lub na wydzielone półki, oznaczone datą zwrotu, odizolowane od innych egzemplarzy na okres:
  • 2 dni w przypadku dokumentów papierowych lub tekturowych,
  • 72h w przypadku dokumentów zafoliowanych lub plastikowych.

 

     8. Egzemplarzy zwracanych do biblioteki nie wolno dezynfekować preparatami opartymi na detergentach i alkoholu ze względu na szkodliwe działanie tych substancji na materiały  

         biblioteczne.

 

 

REGULAMIN TRENINGU MUSZTRY

KLAS MUNDUROWYCH XIV LO w KATOWICACH

Rok szkolny 2023/2024

  1. Treningi mogą odbywać się w ramach określonych godzin lekcyjnych według planu przygotowanego przez Szefa Wyszkolenia Mundurowego XIV LO w Katowicach i zatwierdzonego przez Dyrektora placówki.
  2. Treningi prowadzą tylko i wyłącznie wyznaczeni Uczniowie wiodący, Osoby pomocnicze oraz będący w rezerwie i dyspozycji osób wiodących zwane dalej Dowódcami – zgodnie z wykazem Opiekunów Klas pierwszych w zakresie Musztry indywidualnej i zespołowej zatwierdzonym przez Dyrektora placówki.
  3. Przeprowadzenie treningu Dowódca przed każdym treningiem ustala z Nauczycielem Opiekunem i uzyskuje jego zgodę oraz uzgadnia miejsce prowadzenia treningu.
  4. Nauczyciel Opiekun ma prawo podjąć decyzję o odwołaniu treningu w wyjątkowych i uzasadnionych okolicznościach podyktowanych np. względami bezpieczeństwa lub warunkami atmosferycznymi o czym niezwłocznie informuje Dyrektora oraz Wychowawcę i Szefa Wyszkolenia Mundurowego.
  5. Jeżeli Nauczyciel Opiekun ma zastrzeżenia do strony merytorycznej treningu, stosowanych metod itp. może przerwać trening. Po jego zakończeniu należy swoje uwagi przekazać Dyrektorowi i Szefowi Wyszkolenia Mundurowego.
  6. Za bezpieczeństwo, stosowanie właściwych norm społecznych i kulturalnego zachowania podczas treningu odpowiada Nauczyciel Opiekun.
  7. Za opanowanie poszczególnych elementów musztry odpowiadają Uczniowie wiodący w poszczególnych grupach.
  8. Treningi w terminach innych niż podane w Planie musztry zatwierdzonym przez Dyrektora placówki na dany tydzień są zabronione.
  9. *Wszyscy uczestnicy treningów, którzy są osłabieni, mają kaszel i podwyższona temperaturę nie mogą uczestniczyć w treningu musztry zgodnie z wytycznymi dla zajęć w szkołach.
  10. *Treningi musztry muszą uwzględniać wytyczne ministerialne dotyczące zachowania odpowiedniego dystansu między ćwiczącymi uczniami.
  11. *Trening musztry rozpoczyna się i kończy dezynfekcją rąk uczestników. Nauczyciele Opiekunowie są odpowiedzialni za realizację niniejszego punktu regulaminu.
  12. Wynikłe z treści regulaminu spory rozstrzyga Dyrektor placówki po zasięgnięciu opinii Szefa Wyszkolenia Mundurowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.
  13. Uczestnicy treningów oraz Nauczyciele Opiekunowie zapoznają się z niniejszym regulaminem  przyjmują jego treść do wiadomości i stosowania składając czytelny podpis na karcie zapoznania.

*- punkty oznaczone gwiazdką mają zastosowanie w warunkach pandemicznych, lecz każdorazowo nie jest błędem zastosowanie zasad w nich zawartych

WSPÓŁZAWODNICTWO KLASOWE

w roku szkolnym 2024/2025

Regulamin współzawodnictwa klasowego - W TRAKCIE OPRACOWYWANIA.

 

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA W CZASIE PANDEMII

Regulamin funkcjonowania  szkoły w czasie  pandemii COVID-19

obowiązujący w XIV LO im. mjr. H. Sucharskiego w Katowicach

od 1 września 2020 r.

opracowany  na podst. wytycznych MEN, MZ i GIS dla publicznych i niepublicznych szkół i placówek

 

·       Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych. Powyższe zasady dotyczą też nauczycieli i innych pracowników szkoły.

·       Uczniowie przemieszczający się z budynku szkoły do hali sportowej lub do sal katechetycznych oraz towarzyszący im nauczyciele są zobowiązani do przestrzegania aktualnych przepisów prawa dotyczących zachowania w przestrzeni publicznej.

·       Wszyscy wchodzący do szkoły są zobligowani do zapoznania się z umieszczoną przy wejściu  informacją o obowiązku dezynfekowania rąk oraz z instrukcją użycia środka dezynfekującego. Tym samym wszyscy wchodzący do budynku  mają obowiązek skorzystania z płynu do dezynfekcji rąk, który jest dostępny  na parterze szkoły.

·       Rodzice (opiekunowie) uczniów mogą wchodzić do przestrzeni wspólnej szkoły, zachowując zasady:

·       1 opiekun z dzieckiem/dziećmi,

·       dystansu od kolejnego opiekuna z dzieckiem/dziećmi min. 1,5 m,

·       dystansu od pracowników szkoły min. 1,5 m,

·       rodzice (opiekunowie) powinni przestrzegać obowiązujących przepisów prawa związanych z bezpieczeństwem zdrowotnym obywateli (m.in. stosować środki ochronne: osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk),

·       rodzice (opiekunowie) nie mogą przekraczać obowiązujących stref przebywania .

·       Pobyt  w szkole osób z zewnątrz  ogranicza się do niezbędnego minimum (obowiązuje je stosowanie środków ochronnych: osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk, tylko osoby bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych) i w wyznaczonych obszarach.

·       Maseczki i rękawice jednorazowe należy wrzucać do przeznaczonych na ten cel pojemników.

·       Komunikacja  z rodzicami (opiekunami) ucznia będzie w możliwych przypadkach ograniczona do komunikowania się w sposób niebezpośredni (z wykorzystaniem technik komunikacji na odległość).

·        W szkole znajduje się termometr bezdotykowy, dezynfekowany po użyciu w danej grupie. 

·       Jeżeli pracownik szkoły zaobserwuje u ucznia objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych, w tym w szczególności gorączkę, kaszel, należy odizolować ucznia w odrębnym pomieszczeniu lub wyznaczonym miejscu, zapewniając min. 2 m odległości od innych osób, i niezwłocznie powiadomić rodziców/opiekunów o konieczności odebrania ucznia ze szkoły (rekomendowany własny środek transportu).

·       W celu umożliwienia zachowania dystansu między osobami przebywającymi na terenie szkoły, każdy oddział będzie odbywał zajęcia lekcyjne w jednej przypisanej mu sali lekcyjnej (szczegółowe informacje dotyczące przydziału sal zostaną udostępnione w odrębnej instrukcji). Wyjątki stanowią lekcje informatyki, które będą realizowane w sali nr 2, będącej salą wspólną, lekcje z podziałem na grupy  oraz lekcje wychowania fizycznego.

·       W szkole obowiązują ogólne zasady higieny: częste mycie rąk (po przyjściu do szkoły należy bezzwłocznie umyć ręce), ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust.

·       Nauczyciele i uczniowie podczas grupowego przemieszczania się w ciągach komunikacyjnych mają obowiązek zakrywania nosa i ust.

·       Wychowawcy klas, w porozumieniu z dyrektorem szkoły, są zobowiązani do usunięcia z przypisanych ich oddziałom  sal lekcyjnych przedmiotów i sprzętów, których nie można skutecznie myć,  prać lub dezynfekować albo  do uniemożliwienia dostępu do w/w sprzętów i przedmiotów.

·       Nauczyciele wychowania fizycznego są zobligowani do przestrzegania zasady czyszczenia lub dezynfekowania przyborów do ćwiczeń (piłki, skakanki, obręcze itp.) wykorzystywanych podczas zajęć.

·       Obostrzenia związane z sytuacją pandemiczną podczas musztr w klasach i w grupach o charakterze mundurowym określa Regulamin Musztr ( zał. nr 1).

·       Wietrzenie sal lekcyjnych (w tym sal katechetycznych) w czasie przerw  będzie należały jak dotychczas do obowiązków uczniów dyżurnych. W przypadku sal (w tym sal katechetycznych), w których przebywa przez cały dzień nauki ta sama grupa uczniów, dezynfekcja na przerwach będzie ograniczona  do powierzchni, z których bezpośrednio korzysta nauczyciel podczas lekcji i będzie ona jego obowiązkiem. W innym przypadku uczniowie dyżurni będą zobowiązani do dezynfekowania powierzchni płaskich pod nadzorem kończącego lekcję nauczyciela. Wychowawcy są zobligowani do zapoznania dyżurnych z zaleceniami producenta znajdującymi się na opakowaniu środka do dezynfekcji (bardzo ważne jest ścisłe przestrzeganie czasu niezbędnego do wywietrzenia dezynfekowanych pomieszczeń i przedmiotów, tak aby dyżurujący oraz pozostali uczniowie nie byli narażeni na wdychanie oparów środków służących do dezynfekcji.

·       Wietrzenie szatni oraz czyszczenie i dezynfekowanie przyborów do ćwiczeń wykorzystanych podczas lekcji wychowania fizycznego będzie należało do obowiązków uczniów będących w danym dniu dyżurnymi (pod nadzorem nauczyciela), chyba że kierownictwo hali sportowej zdecyduje inaczej.

·       Pracownicy obsługi są zobowiązani do wietrzenia korytarzy szkolnych przynajmniej raz na godzinę oraz do wietrzenia sal lekcyjnych przed rozpoczęciem zajęć w danym dniu i po ich zakończeniu oraz do dezynfekowania sal lekcyjnych po zakończeniu zajęć w każdym dniu.

·       Pracownicy obsługi są zobowiązani do dbania na bieżąco o czystość ciągów komunikacyjnych oraz pomieszczeń sanitarnohigienicznych.

·       Nauczyciele , w tym wychowawcy, mają obowiązek upowszechniania wśród uczniów zasad korzystania z pomieszczeń sanitarnohigienicznych (stosowania się do umieszczonej w nich instrukcji prawidłowego mycia rąk).

·       Dezynfekcja obejmuje powierzchnie dotykowe (np. poręcze, klamki i powierzchnie płaskie, w tym blaty biurek i stolików, klawiatury i włączniki).

·       Nauczyciele prowadzący zajęcia lekcyjne w formie zblokowanej nie uwzględniają przerwy po pierwszej lekcji w bloku, natomiast kierują uczniów na przerwę tyle  minut przed zakończeniem drugiej lekcji w bloku, ile trwa najbliższa przerwa. Po rozpoczęciu ogólnej przerwy, uczniowie przebywający na niej z czasowym wyprzedzeniem wracają do sali lekcyjnej na czas jej trwania. Kolejna lekcja dla nich rozpoczyna się, jak dla pozostałych uczniów, po przerwie ogólnej.

·       Nauczyciele pełniący dyżury przed rozpoczęciem zajęć szkolnych lub podczas przerw śródlekcyjnych mają obowiązek kontrolowania stosowania się przez uczniów do obowiązujących zasad związanych z bezpieczeństwem podczas pandemii oraz obowiązek natychmiastowego reagowania w wypadku ich nieprzestrzegania.

·       Nauczyciele pełniący dyżury na parterze lub na boisku szkolnym są zobowiązani do zapobiegania tłumnemu wchodzeniu na teren szkoły uczniów rozpoczynających zajęcia w danym dniu. Ma to na celu zachowanie bezpiecznego dystansu między uczniami podczas przerw śródlekcyjnych ( w tym uniknięcie tłoczenia się przy uczniowskich szafkach).

·       Nauczyciele są zobowiązani do dopilnowania przestrzegania przez uczniów zasad higieny osobistej. Wychowawcy mają obowiązek te zasady upowszechniać, a dyżurujący na przerwach śródlekcyjnych nauczyciele- dbać o to, aby uczniowie ich przestrzegali (mycie rąk wodą z mydłem, szczególnie po przyjściu do szkoły, przed jedzeniem, po powrocie ze świeżego powietrza i po skorzystaniu z toalety).

·       Opiekunowie sal lekcyjnych ( dotyczy to również sali gimnastycznej i sal katechetycznych) oraz nauczyciele w nich uczący mają obowiązek wzmożonej dbałości o utrzymywanie w nich czystości i porządku.

·       Uczniowie są zobligowani do posiadania własnych przyborów i podręczników, które znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w plecaku lub w jego szafce. Uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi.

·       Zaleca się korzystanie przez uczniów z boiska szkolnego oraz pobyt na świeżym powietrzu na terenie szkoły w czasie przerw.

·       Nauczyciele wychowania fizycznego są zobligowani do ograniczenia ćwiczeń i gier kontaktowych oraz do odbywania zajęć, jeśli to możliwe, na świeżym powietrzu.

·       Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów.

·       Na zajęciach pozalekcyjnych organizowanych  w szkole obowiązują odpowiednio zasady dotyczące organizacji zajęć lekcyjnych (szczegółowe informacje dotyczące tej formy zajęć zostaną udostępnione w odrębnej instrukcji).

·       Nauczyciel realizujący nauczanie indywidualne w domu ucznia jest zobligowany do zachowania bezpiecznej odległości podczas zajęć (1,5 m), a gdy nie jest to możliwe- do zakrywania nosa i ust (te same zasady dotyczą ucznia). Ma też obowiązek mycia rąk wodą z mydłem lub ich dezynfekowania po przyjściu do domu ucznia.

·       Obowiązkiem rodziców (opiekunów) ucznia nauczanego indywidualnie jest wietrzenie pomieszczenia, w którym odbywa się nauka oraz mycie/dezynfekowanie znajdujących się w nim powierzchni dotykowych przed i po zajęciach. Do rodziców (opiekunów) ucznia należy też dbanie o to, aby w pomieszczeniu podczas lekcji nie przebywały osoby trzecie.

·       Zasady korzystania z biblioteki szkolnej oraz godziny jej pracy będą podlegać obowiązującym na terenie szkoły zasadom bezpieczeństwa w okresie pandemii. Będzie obowiązywać konieczny okres 2 dni kwarantanny dla książek i innych materiałów przechowywanych w bibliotece (zał. nr 2).

·       W okresie pandemii nie będą podejmowane inicjatywy wymagające bezpośredniego kontaktu uczniów XIV LO z uczniami innych szkół.

·       Zasady korzystania z gabinetu profilaktyki zdrowotnej oraz godziny jego pracy są udostępnione w odrębnej informacji (zał. nr 3).

·       Wychowawcy klas są zobowiązani do zapoznania uczniów z niniejszym regulaminem.

·       Wychowawcy klas są zobowiązani do przedstawienia niniejszego regulaminu rodzicom oraz do zapoznania ich z opracowanymi przez MEN, MZ i GIS zasadami postępowania, których przestrzeganie zwiększa bezpieczeństwo po powrocie uczniów do szkół.

·       Nauczyciel lub inny pracownik szkoły, który stwierdzi pojawienie się objawów chorobowych, mogących sugerować zakażenie koronawirusem, u ucznia, jest zobowiązany odizolować go od innych osób (umieścić w pomieszczeniu przeznaczonym na izolatkę) i poinformować o zaistniałej sytuacji dyrektora szkoły, który przedsięweźmie dalsze działania.

·       W przypadku zakwalifikowania Katowic do strefy podwyższonego zagrożenia pandemicznego, dyrektor szkoły jest zobligowany do wprowadzenia na terenie szkoły obowiązujących w tej strefie obostrzeń.

·       Dyrektor szkoły na podstawie własnej oceny stopnia zagrożenia pandemicznego na terenie szkoły może wprowadzić dodatkowe obostrzenia np. obowiązek zakrywania nosa i ust podczas pobytu w szkole, zakaz organizowania wycieczek, uroczystości szkolnych itp.

·       Nauczyciele prowadzący zajęcia lekcyjne w formie zblokowanej nie uwzględniają przerwy po pierwszej lekcji w bloku, natomiast kierują uczniów na przerwę tyle  minut przed zakończeniem drugiej lekcji w bloku, ile trwa najbliższa przerwa. Po rozpoczęciu ogólnej przerwy, uczniowie przebywający na niej z czasowym wyprzedzeniem wracają do sali lekcyjnej na czas jej trwania. Kolejna lekcja dla nich rozpoczyna się, jak dla pozostałych uczniów, po przerwie ogólnej ( wprowadzono 6.09.2020r. ).

Back to top