W dniach 8-9 października 2012 klasa IIe dziennikarsko-artystyczna uczestniczyła w wycieczce po Beskidzie Śląskim. Docelowym miejscem była Wisła.

W pieszej wędrówce po beskidzkich szlakach przeszkodziła nam pogoda, dlatego marsz z plecakami zastąpiła ciekawa podroż Wiślańską Ciuchcią. Przewodnik, który jednocześnie był kierowcą naszej kolorowej ciuchci przybliżył nam historię najciekawszych zakątków Wisły. Zobaczyliśmy Skocznię Narciarską im. Adama Małysza w Wiśle Malince, dzięki temu mogliśmy poczuć się jak prawdziwi skoczkowie wyjeżdżając kolejką linową na sam szczyt skoczni, skąd podziwialiśmy panoramę Beskidów. Kolejnym punktem zwiedzania był Zamek Prezydenta RP w Wiśle Czarne na stoku Zadniego Gronia. Na Rezydencję składają się: Zamek - historyczna rezydencja Prezydenta RP, Drewniana Kaplica oraz Zamek Dolny wraz z Gajówką - obecnie obiekt noclegowy wraz z restauracją. Dzięki Wiślańskiej Ciuchci mogliśmy podziwiać Kaskady Rodła w Wiśle Czarne w dolinie Białej Wisełki, Zaporę i Zbiornik na Jeziorze Czerniańskim, który łączy w sobie wody Potoków Białej i Czarnej Wisełki, Zaporę przy domu turysty PTTK, która przez miejscowych potocznie nazywana jest "Niagarą". Pierwszy dzień zakończyliśmy wspólnym ogniskiem, pieczonymi kiełbaskami i śpiewem przy dźwiękach gitary.

W drugi dzień pogoda sprzyjała spacerom więc podczas pieszej wycieczki odwiedziliśmy Muzeum Beskidzkie, Muzeum Narciarstwa, Galerię u Niedźwiedzia a kulminacyjnym punktem naszej wycieczki było odwiedzenie naszego wybitnego skoczka narciarskiego Adama Małysza, niestety tylko jako figury z białej czekolady :) . Udając sie na dworzec przeszliśmy Aleją Gwiazd Sportu oraz każdy miał okazję do zakupu drobnych pamiątek i pachnącego oscypka dla najbliższych.

Podróż pociągiem minęła w miłej wycieczkowej i klasowej atmosferze, szkoda tylko, że w środę zamiast podziwiać przepiękne widoki Beskidu Śląski będziemy musieli iść do szkoły.

Lecz jak mówi stare dobre przysłowie wszystko co dobre szybko się kończy :).